להזמנות התקשרו 074-7665640

איך לבחור כיור מטבח?

איך לבחור כיור מטבח?

כאשר חושבים על זמן השימוש במוצר ספציפי בבית, רואים כי הכיור הוא אחד מהמוצרים בהם אנו משתמשים הכי הרבה פעמים ביום. מעבר לכך, כ- 60% מהזמן שאנו נמצאים במטבח- אנו משתמשים בכיור. לכן חשוב שנבחר מוצר אשר עונה על דרישותינו והרגלי העבודה שלנו, וזאת בכדי למקסם את השימוש בו. בחירת כיור המטבח הנכון יכול לייעל את מלאכת הבישולים או השימוש במטבח ולחסוך לנו זמן יקר וגם כסף. זאת החלטה שתשפיע על חיי היום- יום שלנו למספר שנים, כן חשוב לקבל החלטה מושכלת ולבחור את הכיור המושלם בשבילנו.

מספר נקודות שחשוב לבדוק:

  1. ניצול מקום מקסימלי –  בדקו את גודל הארון שמעליו ישב הכיור. נמדוד את רוחבו הפנימי של הארון (המרחק בין שני קירות הארון, מתחת לפני משטח העבודה). זהו הגודל הפנימי (המינימלי) של הארון שלכם.לדוגמא, אם מדדתם 63 ס”מ בין שני קירות הארון, חפשו כיור המתאים לארון 60 – תמיד נעגל את המדידה שלנו למטה.
  2. פונקציונאליות – ישנם מספר אלמנטים אשר שווים בדיקה –
  • כיור עם קערה אחת
    היתרון המרכזי בכיור עם קערה אחת גדולה הוא האפשרות להשרות ולשטוף בקלות סירים ותבניות גדולות.יש לקחת בחשבון כי בכיור עם קערה אחת הוא לרוב אפשר לבצע רק פעולה אחת , השרייה של כלים לעתים תפריע לשטיפת ירקות ולא תאפשר כלל השריית ירקות.
  • כיור בעל מספר קערות
    כיורים בעלי מספר קערות יכולים להגיע במגוון רב של גדלים וחלוקות- כיור כפול, כיור ו3/4 , כיור וחצי, כיור וקערית שאריות/ ירקות קטנה.
    כיורים עם מספר קעריות מהווים פתרון אידאלי לשומרי הכשרות- חפשו גם כיורים בעלי אישור כשרות והגעלה לפסח של מכון צמ”ת.
    כיורים אלו מאפשרים ביצוע של מספר פעולות בו-זמנית: למשל השרייה של כלים לא תפריע לשטיפת ירקות.
  • משטח ייבוש
    פתרון טוב ונוח לאנשים השוטפים ידנית כלים רבים, מתאים גם לייבוש ירקות לאחר שטיפתם. המים מתנקזים מהמשטח לתוך הכיור ושומרים על נקיון המטבח.
    יש להביא בחשבון כי משטח ייבוש מקטין את שטח משטח העבודה של המטבח.
  1. קלות אחזקה וניקוי –
    כמו כל דבר, גם את הכיור יש לתחזק ולנקות ע”מ לשמור עליו לאורך זמן. ניקיון ותחזוקה קלים ופשוטים של הכיור יגרמו לנו ליהנות מהשימוש בו ולא להשקיע זמן מיותר בטיפול בו.
    בדקו את המאפיינים של הכיור- מה עמידותו לכתמים, לשריטות או לפגעים אחרים. מה המלצת היצרן לגבי תדירות ואופן ניקיון הכיור, באילו חומרי ניקוי מותר ואסור להשתמש.
    בנוסף, חשוב מאוד להבין האם הכיור “מגיע מבית טוב” – האם היצרן בעל שם, האם היצרן/ יבואן/ משווק מורשה מקנה לנו אחריות מלאה ומקיפה על הכיור.
  1. חומר גלם –

בחירת החומר ממנו עשוי הכיור חשובה ביותר! דבר זה משפיע על אופי תחזוקת והשימוש הראוי בכיור, משפיע על נראות ועיצוב המטבח, וכמובן תלוי רבות בהעדפתנו האישית- לאיזה חומר אנו יותר מתחברים.

  • נירוסטה –
    עמידה מאוד, קלה לניקוי, בעלת מראה אלגנטי אך בולט לעין. יש לשים לב להרכב הנירוסטה:
    נירוסטה 18/10 (מכילה 18% כרום ו- 10% ניקל) הינה אופטימלית ואינה מחלידה, בנוסף נירוסטה מגיעה בכמה דרגות (304 / 316) .
    שימו לב שכיור הנירוסטה שאתם רוכשים מצוייד ביריעות זפת בחלקו התחתון למניעת רעש חזק מטפטוף המים על הכיור.
    חשוב לדעת כי נירוסטה אינה חסינה לשריטות וכמה שהגימור מבריק יותר- כך ייראו יותר שריטות על הכיור.
  • גרניט –
    כיורי גרניט מורכבים משילוב של חלקיקי גרניט טבעי ופולימרים. לרוב כיורים אלו הינם עמידים, אינם נשרטים בקלות, מגיעים במבחר צבעים ומקנים מראה חם למטבח. בנוסף ישנם כיורי גרניט אשר תואמים לצבעי משטחים מובילים למטבח, דבר המקנה לייצר מראה כמעט הומוגני במטבח.
    בשל המרקם המגורען של תערובת החומרים המרכיבים את הכיור, מומלץ לנקות אותו משאריות מים לאחר השימוש למניעת הצטברות אבנית.
  • קוריאן –
    קוריאן מיוצר תחת פטנט על ידי חברת דו- פונט האמריקאית. הקוריאן הינו חומר הומוגני עשוי משילוב של מינרל טבעי ואקריליק. שילוב החומרים האלו יוצר חומר עמיד ביותר שאינו סופח ואפשר לעבד אותו כמעט לכל צורה נדרשת.
    הקוריאן קל מאוד לניקוי ותחזוקה, אך אין לשים עליו ישירות סירים חמים שכן הם יכולים לפגוע בחומר.
  • חרס –
    בעבר רוב הכיורים היו עשויים חרס ולכן הוא נחשב החומר המסורתי של כיורים בישראל.
    הגימור של כיורים אלו הוא מבריק וניתן למצוא אותם במספר גוונים.
    כיורים אלו הם רגישים ועדינים באופן יחסי: סופחים כתמים, נסדקים ביתר קלות ובגלל הגימור המבריק- שריטות נראות עליהם בקלות.
  1. התאמה למראה המטבח –אחד הדברים החשובים בכיור מטבח הוא עיצוב הכיור והתאמתו לעיצוב כלל המטבח והעדפתכם האישית.
    כאשר מתכננים את המראה הכולל של המטבח, חשוב להתייחס לאלמנטים הבאים בבחירת הכיור:- צבע הכיור: תואם לצבע משטח העבודה ליצירת מראה אחיד ו”מתמשך” / צבע מנוגד לשם הבלטת הכיור / כיור נירוסטה למראה מודרני…
    – גודל הכיור: ישנו מנעד רחב של גדלים לכיורי המטבח. בחירת הגודל המתאים הוא פונקציה של מספר אלמנטים: גודל הארון המכיל את הכיור, השימוש הנדרש (כיור עם קערת אחת, מספר קערות, שני כיורים קטנים במקום כיור כפול…) והמראה המועדף.
    ככל שהמטבח גדול יותר- ישנן יותר אופציות לבחירת הכיור המתאים בדיוק לכם.
  2. סוג התקנת הכיור –
    ישנן 4 סוגי התקנות אפשריות:- התקנה שטוחה:
    הכיור נמצא בגובה המשטח (או נמוך בכ- 1 מ”מ ממנו) ונראה באותו הקו. התקנה זו פופולארית מאוד מבחינה עיצובית והן מבחינה פונקציונאלית- אין בעיה לגרוף מים ולכלוך ממשטח העבודה אל הכיור, דבר ההופך את מלאכת הבישול והניקיון במטבח לפשוטות יותר.

    * טיפ חשוב! : בהתקנה תחתונה אנו ממליצים להשתמש בסיליקון בלבד כחומר המדביק את הכיור! באם ייעשה שימוש בדבק שיש- הכיור בסכנה כתוצאה מלחצים שיופעלו עליו בעת שימוש.- התקנה עליונה:
    הכיור “יושב” על משטח העבודה. ישנו סף המפריד בין קערת הכיור לבין משטח העבודה.

    החיסרון העיקרי של התקנה זו פגיעה בקלות הניקוי של משטח העבודה שכן גריפת מים לתוך הכיור הינה בעייתית.- התקנה תחתונה:
    הכיור מודבק למשטח העבודה בחלקו התחתון.

    צורת התקנה זו היתה נהוגה ונפוצה ביותר בעבר. היתרונות שלה הן קלות גריפת המים אל הכיור והפיכתו למעט מוסתר (השיש מכסה אותו). זו גם אחת ממגרעותיה של התקנה זו- אם אנו משקיעים בכיור ובוחרים אותו בהתאם להעדפותינו, חבל להסתיר אותו, לא?- התקנה אינטגרלית:

    כאשר אתם שומעים את המונח “התקנה אינטגרלית” התייחסו לכך כאל תמרור אזהרה!

    התקנה אינטגרלית משמעותה שהכיור והמשטח יהיו מחוברים והתחושה תהיה שאין חיבורים כלל ביניהם. דבר זה הוא בעייתי מאוד כאשר אנו מחברים שני חומרים שונים לגמרי- המשטח והכיור ברוב המקרים לא עשויים מאותו החומר, ולכן לא מתנהגים אותו הדבר.

    לדוגמא שיש יגיב באופן שונה לחום מכיור גרניט. לכן אם נסנן פסטה בכיור, שפיכת המים הרותחים לתוך הכיור יגרמו להתרחבות החומר. העובדה שהוא מחובר כמקשה אחת למשטח השיש (אשר לא מגיב באותה הצורה לחום, ואף כלל לא התחמם מפני שלא נשפכו עליו מים חמים) יכולה לגרום לסדיקת ואף שבירת הכיור! זאת מפני שאין לכיור מרווח תזוזה להתרחבות מינימלית. לשם כך נועדה התקנה שטוחה בעזרת סיליקון.
    לכן חשוב להימנע להתקנה אינטגרלית, אלא אם המשטח והכיור עשויים מאותו החומר, לדוגמא מקוריאן.

  3. התאמת הברז הנכון:
    התאמת לברז הנכון לכיור היא משמעותית לחווית השימוש ולמראה המטבח. אלמנטים חשובים לבדיקה:- צבע ברז תואם:
    ישנם ברזים אשר תואמים לצבעי הכיורים. דבר זה גורם למראה אחיד ומיוחד.- מאפייני הברז:
    לכיור גדול נהיה מומלץ להתאים ברז עם צינור נשלף- כדי שנוכל לשטוף את כל חלקי הכיור.* עוד על בחירת ברז נא ראו פוסט “איך לבחור ברז”
  4. אביזרים משלימים כיור –
    כיום מוצע מגוון גדול של אביזרים משלימים לחוויית שימוש ונוחות מקסימאלית מהכיור הביתי- סבוניה, טוחן אשפה, סלי כלים המתלבשים על שפות הכיור, קערות מותאמות המתיישבות בתוך קערת הכיור, רשתות לתחתית הכיור, משטחי טפטוף לייבוש כלים, משטחי חיתוך מעץ וזכוכית מחוסמת המתלבשים על שפות הכיור, כיסויים ליציאה למראה ייחודי ועוצמתי ועוד… שימוש באביזרים המותאמים לכיור שלכם יכול לשדרג את חווית השימוש בכיור!

מאמרים נוספים